Monday, April 6, 2020

Go to sleep thinking this





I am going to sleep.
Until I awaken,
my soul will be in the spiritual world.
There it will meet the guiding power of my earthly life,
who hovers around my head;
there it will meet my genius.
And when I awaken
I shall have had the meeting with my genius.
The wings of my genius will have touched my soul.

                          ~Rudolf Steiner





Ich schlafe ein.
Bis zum Aufwachen wird meine Seele
In der geistigen Welt sein.
Da wird sie der führenden Wesensmacht
Meines Erdenlebens begegnen,
Die in der geistigen Welt vorhanden ist,
Die mein Haupt umschwebt,—
Da wird sie dem Genius begegnen.
Und wenn ich aufwachen werde,
Werde ich die Begegnung
Mit dem Genius gehabt haben.
Die Flügel meines Genius
Werden herangeschlagen haben
An meine Seele.








2/20/1917. 

Page 57 in the 2004 SteinerBooks edition of Cosmic and Human Metamorphoses. Also p. 45 of the 2015 edition of Building Stones.

No comments:

Post a Comment